joi, 28 iunie 2012

Facebook Negative Feedback - un indicator de performanta "ascuns"


Daca ai o pagina Facebook pentru brand-ul tau, folosesti Facebook Insights (sau ar trebui). Aici vezi cum au reactionat fanii la postarile tale. Informatiile pe care le ofera tin de numarul de persoane la care a ajuns mesajul, numarul de utilizatori Facebook care au interactionat cu continutul tau si cum au interactionat, cate persoane "vorbesc" despre postarea ta si ce indice de viralitate are mesajul. Ce este mai putin stiut este ca Facebook inregistreaza si raspunsurile negative din partea fanilor, iar acest indicator de performanta "ascuns" poarta numele de "Negative Feedback".

Facebook Insights contorizeaza raspunsurile negative prin indicele Negative Feedback



Unde este afisat feedbackul negativ


Pentru a vedea raspunsurile negative la mesajul publicat trebuie intai accesata fereastra "Facebook Insights". Aici, cu un click pe indicele "engaged users", sunt afisate intr-un pop-up informatii detaliate despre modul in care oamenii au interactionat cu postarea respectiva - au vizionat filmul, privit fotografia, dat un click, repostat mesajul etc. Se afiseaza, de asemenea, orice feedback negativ.

Ce este "Negative Feedback"


Facebook nu are un buton "Dislike" si asta pentru un motiv bun (desi multi il doresc). Atunci ce este un "negative feedback"? Definitia suna cam asa: "Oamenii care au ascuns postul sau au dat feedback negativ mesajului". Mai clar, indicele "negative feedback" numara cati utilizatori au ascuns mesajul, l-au marcat ca spam sau au ales sa nu mai vada nici o postare publicata de pagina respectiva.

Importanta indicelui raspunsurilor negative


Cand vine vorba de raspunsuri negative date postarilor, nu cred ca exista o pagina Facebook care sa nu inregistreze macar un astfel de feedback. Mai ales pe masura ce numarul de fani ai paginii creste. Nu este ceva pentru care sa nu mai dormi noaptea, dar nici nu trebuie ignorat. Un numar mare poate indica o problema cu tipul de postare. Analiza acestor date te poate ajuta sa ghicesti motivele pentru care fanii aleg sa incheie relatia cu brand-ul tau - poate ai fost prea comercial, ai ales un subiect nepotrivit, ai postat prea des etc.

Un alt motiv important pentru care trebuie sa urmaresti raspunsurile negative primite este ca acestea afecteaza EdgeRank-ul paginii pentru utilizatorul in cauza. Un fan care a marcat un mesaj ca spam este un fan pierdut. Este ca si cum ar fi dat Unlike paginii Facebook - mesajele tale nu vor mai ajunge pe profilul lui.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: