sâmbătă, 7 iulie 2012

Facebook ar putea urmari ce aplicatii sunt instalate pe dispozitivele mobile pentru a servi publicitate utilizatorilor

Facebook planifica lansarea unei noi strategii de publicitate care presupune urmarirea utilizatorilor pentru a identifica ce aplicatii au instalate pe dispozitivele mobile. Daca, pana acum, utilizatorii retelei sociale vedeau reclame pe baza cui au dat Like, aceasta limitare va disparea.

Facebook ar putea schimba sistemul de publicare a reclamelor pe dispozitivele mobile


Inginerii Facebook lucreaza la un program care sa poata urmari ce aplicatii sunt instalate pe dispozitivele mobile ale utilizatorilor. Pe baza acestor informatii, Facebook poate determina de ce alte aplicatii ar putea utilizatorul sa fie interesat, publicand reclamele corespunzatoare in fluxul de stiri. Aceasta modificare va schimba substantial modelul de publicitate pe reteaua sociala. Pana acum, reclamele erau publicate in functie de companiile pe pagina carora utilizatorul a apasat butonul Like. Noul sistem nu va mai tine cont de acest factor.

Noul model de publicitate, mai profitabil


Citeste si "Reclamele Facebook pentru mobil, de 13 ori mai eficiente decat cele pentru desktop"



Noul model, programat pentru a fi anuntat luna viitoare, va publica mesaje in fluxul de stiri afisat pe dispozitive mobile. In locul vechiului sistem, bazat pe afisari sau clickuri, noua strategie presupune ca reteaua sociala sa taxeze fiecare instalare a unei aplicatii. Acest tip de publicitate va permite Facebook cresterea veniturillor, deoarece poate percepe in mod semnificativ mai mult pentru instalarea unei aplicatii decat pentru o mie afisari.


Posibile incalcari ale dreptului la intimitate


Aceasta schimbare va fi una extrem de controversata, nu doar din cauza informatiilor pe care le acumuleaza despre fiecare utilizator, dar si prin faptul ca va publica reclame nedorite. Mai mult, Facebook ar putea urmari activitatea utilizatorilor in cadrul aplicatiilor.

Principalele atacuri impotriva retelei sociale vor veni pentru incalcarea dreptului la intimitate. Daca va fi implementat, modelul Facebook va duce un pas mai departe modul in care companiile urmaresc si colecteaza informatii despre consumatori. In momentul de fata, nici Google, nici Apple nu urmaresc activitatea utilizatorilor in cadrul aplicatiilor. Apple tine cont de ce aplicatii instaleaza fiecare utilizator pentru a le servi reclame, dar anunta acest lucru in politica sa de confidentialitate. Google, desi ar putea, nu colecteaza date despre aplicatiile instalate pe dispozitivele mobile.


Militantii pentru dreptul la intimitate cer Facebook sa prevada o modalitate prin care utilizatorii sa poata opta sa nu le fie urmarita activitatea. Ideal ar fi ca utilizatorii inregistrati prin Facebook Connect sa poata alege sa nu fie monitorizati, sau macar sa fie informati despre ce informatii sunt colectate, a declarat pentru The Wall Street Journal Justin Brookman, director al Proiectului pentru intimitatea consumatorilor derulat de Center for Democracy and Technology (Centrul pentru democratie si tehnologie).


Purtatorul de cuvant al Facebook a refuzat sa comenteze pe probleme de confidentialitate.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: