miercuri, 8 august 2012

Cum se alege un URL pentru SEO

URL-ul este un factor important in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare. Ca factori importanti pentru SEO, URL-ul vine dupa titlul si descrierea paginii, fiind considerat un indicator important pentru continutul paginii. Cele mai bune URL-uri descriu pagina clar, succint si sunt usor de retinut.

URL-ul este un element important in optimizarea SEO



URL-ul, impreuna cu textul link-ului, sunt singurii doi indicatorii care dau informatii despre pagina web fara sa fie necesar ca utilizatorul sa acceseze adresa acesteia. Domeniu.ro/magazin/sport/fotbal.html spune unui utilizator ca este vorba de pagina unui site de ecommerce care vinde articole sportive pentru fotbal. Domeniu.ro/pagini/6389.html nu spune insa nimic.

Citeste si "Cum se face optimizarea SEO a imaginilor"


Care sunt, prin urmare, bunele practici in alegerea unui URL pentru SEO?

Principiul KISS (Keep It Simple Stupid) in SEO


Un URL bun face usor de inteles despre ce e pagina web, un URL foarte bun face evident. URL-ul trebuie sa contina cuvinte care fac usor de inteles scopul pagini, dar si structura site-ului. De asemenea, trebuie sa fie pastrata consistenta in alegerea URL-urilor. Alt aspect de luat in considerare este ca URL-urile este indicat sa fie cat mai scurte. Astfel, sunt si mai usor de tinut minte.

URL-urile care respecta principiile de denumire prezentate mai sus prezinta si avantajul ca reduc traficul netargetat. Domeniu.ro/barbati/adidasi.html va aduce majoritatea vizitatori interesati de adidasi pentru barbati, pe cand domeniu.ro/articole/pagina001.html va aduce un public nespecific, ceea ce creste sansele de bounce (sa paraseasca adresa fara a mai vizita alte pagini ale site-ului). Un URL prost ales poate duce la cresterea disatisfactiei utilizatorilor.

Sunt preferate URL-uri statice


URL-urile generate dinamic nu sunt neaparat mai proaste decat cele statice. Motoarele de cautare nu le devalorizeaza, insa pot sa apara probleme la interpretarea adresei web generate dinamic.

Pentru claritate, un URL generat dinamic poate fi recunoscut dupa caractere speciale precum & sau ?, sau dupa ID-uri de sesiune. Acestea sunt generate automat si se schimba la un interval regulat.

Efectul negativ pe care poate sa il aiba un URL dinamic este scaderea rank-ului Google ca urmare a redirect-urilor de la adresa veche la cea noua, scaderea in PageRank (chiar daca e vorba de o valoare mica), probleme cu stabilirea adresei principale (canonice) sau scaderea valorii date de link-urile care trimit catre pagina (link juice).

Sunt de preferat deci URL-uri statice, fiind mai usor de interpretat de catre motoarele de cautare si mai usor de retinut de catre utilizatori. Daca este necesara folosirea unui URL dinamic, este de preferat sa se foloseasca un numar cat mai mici de parametri si schimbarile adresei sunt minime.

Pentru SEO se recomanda evitarea folosirii numerelor, datelor si a jargonului


Adaugarea datei publicarii unei pagini web nu ii creste autoritatea. Din contra, scade valoarea pe care o transmit paginii cuvintele cheie din URL. Domeniu.com/2012/08/11586/magazin-tricouri.html va transmite paginii o valoare mai mica decat URL-ul domeniu.com/magazin-tricouri.html. Acest lucru se datoreaza faptului ca valoarea este diluata de termeni irelevanti precum 2012, 08 sau 11586.

O discutie separata merita facuta asupra folosirii numerelor in URL-uri pentru Google News. Voi reveni asupra subiectului.

Cuvintele cheie din URL, separate prin cratime


Este recomandat ca intotdeauna sa fie folosite cratime (-) pentru separarea cuvintelor din URL. Alte semne, precum underscore (_), plus (+) sau combinatii de caractere speciale sunt de evitat deoarece motoarele de cautare folosesc algoritmi pentru identificarea separatoarelor, iar un underscore, spre exemplu, poate duce la diminuarea valorii SEO venite din partea URL-ului.

Nu se recomanda folosirea subdomeniilor


Subdomeniile nu aduc un avantaj SEO. Sport.domeniu.com nu este avantajat din punctul de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare fata de domeniu.com/sport/, este doar un mit. Un subdomeniu este considerat un site separat de cel principal, de radacina (root). Ca urmare, folosirea unui subdomeniu poate duce la scaderea pozitiei in rezultatele Google, scaderea PageRank si a valorii primite de la link-uri.

Cel mult cinci cuvinte cheie


Se pot folosi si mai multe cuvinte, dar motoarele de cautare nu tin cont in evaluarea paginii decat de primele patru-cinci. Indicat este sa fie folosite cat mai putine cuvinte cheie cu putinta. Cu cat numarul de cuvinte din URL este mai mic, cu atat sunt considerate mai relevante pentru pagina si transfera acesteia o valoare mai mare. De asemenea, se recomanda lasarea cuvintelor cheie importante la inceputul URL-ului.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: