Aimia, o companie specializata in managementul loialitatii, a creat un model de segmentare a publicului retelelor sociale bazat pe analiza factorilor de comportament, de incredere si de control si care identifica sase tipuri de utilizatori: no shows, newcomers, onlookers, cliquers, mix-n-minglers si sparks.
"Abordarea curenta pentru masurarea social media - o cursa nebuna dupa Like-uri, retweet-uri, fani si recomandari -este gresita. Oamenii de marketing trebuie sa cuantifice succesul nu dupa activitatea de social media, ci in functie de valoarea clientilor si de relatia lor cu brand-ul" spune Doug Rozen, autorul principal al acestui raport.
Desigur, aceasta segmentare este doar o imagine incompleta a tipologiilor utilizatorilor social media, dar poate fi utila brand-urilor prin identificarea anumitor tipare. Acestea sunt:
- no shows (cei neimplicati - 41%) - persoane cel mai putin implicate in social media; de asemenea, nu sunt implicate in comertul on-line;
- newcommers (nou venitii - 15%) - utilizatori pasivi ai unei singure retele sociale; interesul lor este imbunatatirea relatiilor personale pe care le au offline;
- onlookers (privitori - 16%) - persoane active in social media doar in sensul ca urmaresc informatii despre altii, dar nu posteaza nimic personal;
- cliquers (6%) - utilizatori activi, tind sa fie influenti in grupul lor de prieteni
- Mix-n-Minglers (utilizatorii sociali 19%) - cei care posteaza in mod regulat si interactioneaza cu grupuri diverse de utilizatori
- sparks (scantei 3%) - cei mai activi in social media, actioneaza ca ambasadori online pentru brand-urile preferate.
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: