duminică, 15 iulie 2012

Ce este CRM (Customer Relationship Management)?

CRM (Customer Relationship Management) poate fi definit ca un sistem care ajuta la identificea clientilor unei companii, la intelegerea nevoilor consumatorilor si la formularea unor oferte cat mai atractive pentru clienti. Pe scurt, CRM este managementul relatiilor cu clientii.


CRM va permite sa identificati nevoile clientilor si sa formulati oferte mai atractive pentru acestia





Pentru a convinge o persoana sa devina client, o companie are nevoie de o relatie cu acea persoana. Acest lucru presupune ca o afacere sa anticipeze si sa raspunda nevoilor clientului. Majoritatea companiilor studiaza piata si isi cunosc publicul tinta, dar se plafoneaza si considera ca au suficiente date despre nisa in care activeaza. Cu timpul, datele pe care le au devin invechite, nu sunt culese date noi, actuale si compania incepe sa piarda teren. Un program de management al relatiei cu clientii (customer management sistem) are rolul de a preveni acest lucru, de a ajuta afacerile sa cunoasca datele necesare despre publicul lor.


Exista o multime de programe CRM, fiecare oferind ceva diferit, dar scopul principal din spatele fiecarui program CRM este acelasi. Software-ul CRM trebuie sa:



  • pastreze informatii la zi despre posibili si actuali clienti
  • fie o platforma usor de folosit de catre angajati
  • furnizeze informatii intr-un mod inteligibil, usor de interpretat, astfel incat nevoile clientilor sa fie usor de determinat
  • sa organizeze informatiile pentru o analiza mai usoara

Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: