luni, 16 iulie 2012

Cum se face optimizarea SEO a imaginilor


Una dintre schimbarile importante prin care a trecut internetul in ultimii ani este cresterea latimii de banda disponibila pentru utilizatori, ceea ce a permis cresterea accentului pus pe continutul vizual. Astfel, imaginile sunt acum la fel de importante ca si textul. In acest context, importanta este optimizarea SEO a imaginilor, pentru a beneficia de traficul organic generat de motoarele de cautare.


Optimizarea SEO a imaginilor aduce trafic important site-urilor




Multe site-uri sunt optimizate SEO doar pe partea de text, ignorand potentialul imaginilor de a aduce trafic. In cele ce urmeaza, 10 pasi simpli pentru optimizarea imaginilor: 


1. Toate imaginile trebuiesc salvate in formate acceptate de Google



Pentru optimizarea imaginilor pentru motoarele de cautare, acestea trebuie sa fie salvate intr-un format acceptat de Google. Tipurile de fisiere imagine indexate sunt BMP, GIF, JPEG, PNG, WEBP si SVG. Trebuie evitata salvarea imaginilor in alte formate, cum ar fi TIFF sau PSD.


2. Numele fisierelor trebuie sa fie descriptive si relevante



Evident, o imagine al carui nume este "Untitled.jpg" are mai putine sanse sa fie afisata decat una cu o denumire relevanta pentru termenul cautat. Google a declarat ca foloseste numele fisierului imagine.


3. Campul Alt al imaginii trebuie completat



Numele fisierului imagine are limita de caractere, iar unele browsere si motoare de cautare trunchiaza numele prea lungi. Mai mult, Matt Cuts (Google Webspam Team) recomanda ca numele fisierului sa nu fie prea lung. Pentru a face mai clar motoarelor de cautare ce ilustreaza o imagine, trebuie completat tag-ul ALT al imaginii.


Acest tag are si un alt scop important. Permite persoanelor oarbe sau celor care au blocate imaginile in browsere sa inteleaga imaginea.





4. Spatiul din jurul imaginii este analizat pentru mai multe informatii despre fisier


Google foloseste continut din jurul imaginii pentru a obtine informatii despre aceasta. Pentru a profita de acest lucru, textul alaturat trebuie sa fie relevant. Atentie, insa, la spam. Optimizarea excesiva este penalizata de Google daca este descoperita.


5. Sitemap pentru imagini


Asemenea sitemap-urilor clasice, sitemap-urile pentru imagini ajuta motoarele de cautare sa indexeze site-ul mai repede si, de asemenea, sa clasifice continutul acestuia.

6. Textul important nu trebuie inlocuit cu imagini



Trebuie evitata folosirea imaginilor pentru text important, cum ar fi titlul de pe banner, pagina sau categorie. De asemenea, tabelele nu trebuiesc incarcate ca imagine. Google descurajeaza acest lucru, deoarece exista cazuri cand conexiunea la internet este prea lenta sau cand imaginile sunt dezactivate din browser. De asemenea, motoarele de cautare nu pot "citi" imaginile.


Alte doua argumente impotriva acestei practici sunt problemele pe care le cauzeaza vizitatorilor cu handicap vizual si timpii de incarcare mai mari. Este mai bine daca se utilizeaza text.


7. Link-urile catre imagini trebuie sa contina Anchor Text descriptiv



Principiul este acelasi ca si in cazul numelui fisierului. Textul ancorei este folosit pentru a furniza motorului de cautare mai multe informatii despre imagine. "Apasa aici", de exemplu, nu transmite informatii relevante si scade sansele ca imaginea sa fie afisata in rezultatele cautarii.


Wistia

8. Este indicat ca imaginile sa fie protejate

Este adevarat ca internetul este conceput pentru a permite raspandirea de continut. Dar, potrivit Google, atunci cand o imagine este republicata, sursa originala se poate pierde in SERPs, mai ales daca celelalte exemplare sunt mai bine optimizate. Din pacate, nu exista nici o modalitate eficienta de a preveni copierea. Se pot folosi insa trucuri, cum ar fi dezactivarea click-ului dreapta. Problema trebuie tratata cu atentie, pentru a nu afecta prea mult aspecte legate de UX. Dezavantajul copierii imaginilor se poate transforma intr-un avantaj prin aplicarea de watermark-uri cu URL-ul site-ului.
 

9. Dimensiunea fisierului

Un alt argument pentru a nu salva imaginile ca TIFF sau PSD este dimensiunea fisierului, care afecteaza atat pozitia in SERPs, cat si UX (user experience). Pe langa format, dimensiunea fisierului este influentata si de dimensiunea imaginii. Indicat este un echilibru intre calitatea si dimensiunea imaginii si marimea fisierului. O imagine slaba calitativ sau prea mica va dauna traficului pe partea de UX, dar un fisier prea mare va afecta  atat UX, cat si SEO. Desi viteza de incarcare a site-ului este un factor secundar in algoritmul folosit de Google, studiile arata ca pana si o intarziere de sub 0.5 secunde afecteaza traficul si ROI.   

 

 

10. UX nu trebuie ignorat

Un lucru pe care specialistii SEO tind sa il uite este factorul uman. Daca experienta utilizatorului pe site este una proasta, traficul pentru care s-a muncit la optimizarea SEO va avea de suferit. Daca insa site-ul este bine optimizat din punct de vedere al UX, indicatori precum time on site si bounce rate vor inregistra valori mai bune. De asemenea, vor fi atrase mai usor link-uri.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: