joi, 26 iulie 2012

Razboiul motoarelor de cautare: Google si Bing, egalitate din punct de vedere al satisfactiei utilizatorilor

Datele ACSI (American Customer Satisfaction Index - Clasamentul satisfactiei consumatorilor din America) pentru 2012 la capitolul motoare de cautare plaseaza Bing, pentru al doilea an la rand, la egalitate cu Google. Ask.com ocupa o pozitie apropiata, cel putin in ce tine de satisfactia utilizatorilor, iar Yahoo inchide topul.

Google si Bing, pentru al doilea an la rand la egalitate in topul satisfactiei utilizatorilor

Bing, cu foarte putin in urma Google


Topul motoarelor de cautare, in urma interviurilor realizate de ASCI, arata astfel:

  • Google: 82 de puncte
  • Bing: 81 de puncte
  • Ask.com: 80 de puncte
  • Yahoo: 78 de puncte
In sistemul de punctare ASCI, unde 100 de puncte inseamna un scor perfect, scorul obtinut de Google reprezinta echivalentul notei 9. Bing, cu doar 1 punct in urma Google, se afla practic la egalitate cu liderul mondial al motoarelor de cautare. Acest rezultat este cu atat mai bun pentru Bing cu cat in urma cu trei ani se afla in urma Google cu trei puncte. Mai mult, tinand cont de marja de eroare, este posibil ca aceasta diferenta sa nici nu existe.

Designul Bing, apreciat de utilizatori


Intrebati ce apreciaza cel mai mult la Bing, 55% din intervievati au raspuns ca punctul forte al motorului de cautare este usurinta de utilizare. Recentul redesign al Bing nu a impiedicat insa pierderea unui punct fata de scorul de anul trecut. Aceeasi scadere a inregistrat si Google.

Rezultatele din 2012, similare cu cele de anul trecut


2012 nu a adus nici o schimbare in topul motoarelor de cautare, cel putin la capitolul satisfactia utilizatorilor. Google, Bing si Yahoo au scazut cu cate un punct, dar si-au pastrat pozitiile in clasament. Ask.com a obtinut acelasi punctaj ca in 2011.

Cazul Yahoo este mai complicat, deoarece categoria ACSI masoara rezultatele pentru "Portaluri si motoare de cautare”, iar utilizatorii pot puncta Yahoo fie pentru motorul de cautare, fie pentru portal. In clasament mai apar si MSN (78 de puncte) si AOL (74 de puncte), dar acestea se incadreaza mai bine in subcategoria "Portaluri".

Scorul general al motoarelor de cautare, in usoara scadere


Satisfactia utilizatorilor de motoare de cautare este in usoara scadere anul acesta, scorul coborand cu un punct (de la 80 de puncte in 2011, la 79 in 2012). Comparand cu 2009 insa, rezultatele sunt proaste. Scorul general al motoarelor de cautare era atunci de 83 de puncte. Cu toate acestea, categoria  "Portaluri si motoare de cautare”  este, in momentul de fata, cea mai bine cotata din sectiunea E-Business, care include agentii online de stiri, portaluri, motoare de cautare si retele sociale.

sursa: Search Engine Land
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: