Datele ACSI (American Customer Satisfaction Index - Clasamentul satisfactiei consumatorilor din America) pentru 2012 la capitolul motoare de cautare plaseaza Bing, pentru al doilea an la rand, la egalitate cu Google. Ask.com ocupa o pozitie apropiata, cel putin in ce tine de satisfactia utilizatorilor, iar Yahoo inchide topul.
Bing, cu foarte putin in urma Google
Topul motoarelor de cautare, in urma interviurilor realizate de ASCI, arata astfel:
- Google: 82 de puncte
- Bing: 81 de puncte
- Ask.com: 80 de puncte
- Yahoo: 78 de puncte
Designul Bing, apreciat de utilizatori
Intrebati ce apreciaza cel mai mult la Bing, 55% din intervievati au raspuns ca punctul forte al motorului de cautare este usurinta de utilizare. Recentul redesign al Bing nu a impiedicat insa pierderea unui punct fata de scorul de anul trecut. Aceeasi scadere a inregistrat si Google.
Rezultatele din 2012, similare cu cele de anul trecut
2012 nu a adus nici o schimbare in topul motoarelor de cautare, cel putin la capitolul satisfactia utilizatorilor. Google, Bing si Yahoo au scazut cu cate un punct, dar si-au pastrat pozitiile in clasament. Ask.com a obtinut acelasi punctaj ca in 2011.
Cazul Yahoo este mai complicat, deoarece categoria ACSI masoara rezultatele pentru "Portaluri si motoare de cautare”, iar utilizatorii pot puncta Yahoo fie pentru motorul de cautare, fie pentru portal. In clasament mai apar si MSN (78 de puncte) si AOL (74 de puncte), dar acestea se incadreaza mai bine in subcategoria "Portaluri".
Scorul general al motoarelor de cautare, in usoara scadere
Satisfactia utilizatorilor de motoare de cautare este in usoara scadere anul acesta, scorul coborand cu un punct (de la 80 de puncte in 2011, la 79 in 2012). Comparand cu 2009 insa, rezultatele sunt proaste. Scorul general al motoarelor de cautare era atunci de 83 de puncte. Cu toate acestea, categoria "Portaluri si motoare de cautare” este, in momentul de fata, cea mai bine cotata din sectiunea E-Business, care include agentii online de stiri, portaluri, motoare de cautare si retele sociale.
sursa: Search Engine Land
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: