E-commerce-ul ofera posibilitatea de a-ti face cumparaturile intr-un mod discret, simplu si rapid. Acestea nu sunt singurele avantaje, cumparatorii alegand magazinele virtuale si pentru ca sunt mai ieftine, promotiile sunt mai usor de gasit si exista o gama mai larga de produse din care clientii pot sa aleaga. Conform unui studiu realizat de Lab42, 66% din consumatori prefera magazinele online.
Citeste si "Cat de des acceseaza fanii de pe Facebook site-urile magazinelor online?"
In afara de preferinta a 66% din cumparatori pentru magazinele virtuale, studiul Lab42 mai arata ca
- 73% din consumatori isi fac cel putin jumatate din cumparaturi pe internet
- 4 din 5 oameni prefera magazinele online pentru ca le ofera o gama mai larga de produse din care sa aleaga
- 7 din 10 oameni prefera magazinele virtuale pentru ca au promotii si reduceri mai avantajoase
- 2 din 3 oameni aleg magazinele online deoarece au preturi mai bune
- 45% din consumatori aleg magazinele online pentru produse pe care nu le-ar cumpara in persoana (jucarii sexuale, carti cu titluri jenante, lenjerie intima)
- in decizia cumparare, cel mai important rol il au review-urile pozitive lasate de alti clienti, urmate de descrierea facuta de producator si de review-urile negative (desi pare paradoxal, un review negativ creste increderea cumparatorilor in produs si in veridicitatea celorlalte analize facute de cumparatori)
- 96% din consumatori aleg magazinele online care ofera livrare gratuita, in detrimentul celorlalte
- 87% din consumatori aleg magazinele online care ofera posibilitatea returnarii produsului cumparat
- 79% din consumatori prefera livrare gratuita in locul unui discount
- 63% din clientii magazinelor online returneaza rar sau deloc produsele cumparate
- 68% din cei care returneaza produse cumparate de pe magazine online prefera sa le trimita prin posta, in timp ce 32% le duc personal intr-un magazin al companiei respective
- 41% din clientii magazinelor online prefera sa contacteze departamentul client service prin email
- 27% apeleaza un reprezentant al companiei prin live chat
- 25% din consumatori prefera ca activitatile de relatii cu clientii sa se desfasoare prin telefon
- 7% din clientii magazinelor online nu au apelat niciodata la departamentul de relatii cu clientii
- 47% din consumatori considera ca prezenta companiei pe retelele sociale are un impact pozitiv asupra activitatilor de client service
- din acestia, 67% considera ca o companie raspunde mai repede pe social media, 51% cred ca sunt mai multe sanse sa le fie rezolvate plangerile prin social media, iar 43% spun ca sunt mai multe sanse ca parerile lor sa fie ascultate daca sunt publicate pe retelele sociale
Studiul Lab42 are la baza informatii culese prin intervievarea a 500 de clienti ai magazinelor online.
Citeste si "Tabletele, ideale pentru e-commerce"
Un alt studiu, publicat de Nielson, arata ca 50% din utilizatorii smartphone din SUA folosesc dispozitivele mobile pentru activitati de e-commerce, frecventand mobisite-uri precum eBay, Amazon, Groupon sau LivingSocial. Mai mult, aproximativ 45 de milioane de utilizatori smartphone acceseaza lunar aplicatii de e-commerce.
Voi aveti incredere in magazinele online?
sursa: Mashable
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: