Indiferent pentru ce este folosita, reteaua sociala de video sharing YouTube este una dintre cele mai accesate, fiind al doilea motor de cautare, dupa Google, pe criteriul numarului de interogari efectuate. In ultima vreme, insa, YouTube a devenit si una dintre cele mai importante platforme pentru raspandirea stirilor.
Conform unui studiu publicat de Pew Research Center, intre ianuarie 2011 si martie 2012, pentru patru luni, cele mai multe cautari facute pe YouTube au fost referitoare la stiri. Intre acestea, cele mai multe vizualizari fac filmele care prezinta dezastre naturale sau conflicte militare, datorita in parte si aspectului lor grafic. Cutremurul din Japonia, spre exemplu, a fost cel mai popular eveniment de pe reteaua de video sharing. In saptamana de dupa dezastrul din Japonia, cele mai vizionate 20 de filme despre tsunami au adunat peste 96 de milioane de vizualizari. Pe locurile doi si trei se afla alegerile din Rusia si evenimentele din Orientul Mijlociu. Accentul cade pe stiri internationale deoarece 70% din traficul YouTube provine din afara SUA.
Pentru organizatiile de presa, aceste date prezinta oportunitatea de a-si creste audienta si veniturile din publicitate.
sursa: Mashable
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: