Dificultatea companiilor producatoare de continut online este de a gasi o varianta de monetizare intr-un mediu care si-a obisnuit utilizatorii ca totul sa fie gratuit. Pe langa variantele deja in practica, precum publicitate, paywall, freemium etc, Google testeaza o noua strategie de monetizare a continutului de pe site-uri: microplati pentru articole individuale.
Desi unele companii au avut succes in implementarea de paywalls pe site-urile lor, aceste cazuri sunt exceptii. O veste buna este ca, datorita cresterii utilizarii tabletelor, a crescut si numarul abonamentelor la revistele digitale, dar nici aceasta nu este o sursa de venit principala pentru companiile producatoare de continut online. Cel mai mare succes in monetizarea continutului il inregistreaza producatorii de ebooks. In Marea Britanie, spre exemplu, Amazon vinde mai multe ebooks decat carti tiparite.
Solutia monetizarii site-urilor de continut, crede Google, ar putea fi microplatile. In loc de a cere cititorilor sa plateasca un abonament intreg pentru accesul nelimitat la continutul unui site sau a unui ziar online, Google testeaza vanzarea articolelor "la bucata", pentru sume cuprinse intre 0,25 si 0,99 dolari.Sistemul de microplati, care utilizeaza Google Wallet, este testat in parteneriat cu trei furnizorii de conținut: Oxford University Press, Peachpit si DK. Cand un utilizator ajunge la un articol cu continut platit, i se afiseaza o parte din text gratuit, apoi un banner cu pretul de a continua. Restul articolului este vizibil, dar blurat, astfel incat utilizatorul sa isi poata face o idee buna despre ceea ce cumpara.
Citeste si "Piata de publicitate pe dispozitive mobile, estimata la peste 600 de milioane de euro in 2012"
Pentru a incuraja consumatorii sa foloseasca acest sistem de plata, fiecare articol vine cu un buton de restituire instantanee a sumei platite, care poate fi utilizat in decurs de 30 de minute de la cumparare. Ideea este de a face utilizatorii sa se simta cat mai confortabili cu sistemul Google de monetizare a continutului website-urilor, iar pentru a preveni utilizarea rea intentionata a acestei functionalitati Google monitorizeaza modul in care este folosita optiunea.
Aparent, Google incearca sa construiasca echivalentul iTunes pentru continut, plecand ca monetizarea articolelor este similara cu a cantecelor: o melodie pentru 0,99 dolari este un impuls de cumparare, un album pentru 9,99 dolari, nu atat de mult. Diferenta evidenta intre articole si muzica este ca melodiile le ascultam de mai multe ori, pe cand majoritatea articolelor sunt citite o singura data.
Citeste si "Statistici e-books: e-reading creste in popularitate"
Microplatile Google pot sa fie o solutie de monetizare a website-urilor cu continut "evergreen", precum cele care publica tutoriale, povesti, date si studii utile. Pentru a deveni o varianta general adoptata trebuie sa isi dovedeasca insa utilitatea si pentru site-urile care nu au continut "evergreen" sau care au continut exclusiv.
Puteti vedea cum functioneaza sistemul de microplati Google pe pagina de tricotat DK.
sursa: Marketing Pilgrim
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: