vineri, 12 octombrie 2012

53% din utilizatori dau click pe prima pozitie a rezultatelor organice la cautari


Un studiu Compete arata care este diferenta in rata de accesare a site-urilor in functie de pozitia organica pe care o ocupa in rezultatele intoarse de motoarele de cautare. Conform datelor studiului, 53% din accesari se fac pe prima pozitie organica intoarsa, procentul scazand la 15% pentru a doua pozitie.

Un studiu Compete arata rata de click pe rezultatele intoarse de motoarele de cautare in functie de pozitia lor

Conform Compete, studiul se bazeaza pe analiza a "zeci de milioane" de pagini de rezultate generate de utilizatori in ultimul trimestru al anului 2011. Datele studiului arata ca 85% din toate rezultatele intoarse de motoarele de cautare sunt organice, doar 15% fiind rezultate platite. De asemenea, 55% din paginile intoarse de motoarele de cautare contin rezultate platite.

Cand vine vorba de click-uri pe listarile organice, 53% merg la primul rezultat, cea de-a doua pozitie vede 15% din accesari, a treia pozitie 9%, a patra 6%, iar a cincea 4%.

Citeste si "43% din cautarile de pe Google sunt locale"


Studiul Compete mai arata ca 61% din rezultatele platite sunt afisate în bara laterală dreapta a paginilor intoarse de motoarele de cautare (SERPs). Totusi, aceste anunturi obtin doar 13% din click-uri, cu prima pozitie inregistrand 4% din accesari si a doua 3% . Comparand rezultatele anunturilor platite din blocul principal de rezultate, a treia pozitie inregistreaza de trei ori mai multe click-uri, insumand 9% din accesari, iar prima pozitie vede 59% din click-uri.

Alte date ale studiului:
  • 24% din rezultatele platite din SERPs sunt afisate in partea de sus si insumeaza 85% din click-curi
  • 15% din rezultatele platite sunt afisate in partea de jos a paginii si insumeaza doar 2% din click-uri
  • in partea de jos a paginii de rezultate, pozitia nu influenteaza rata de acces - atat prima pozitie, cat si a doua insumeaza cate 1% din accesarile pe rezultate platite

Puteti descarca studiul Compete "Seeing Between the Lines of the Search and the Click" de aici.

sursa: Search Engine Watch
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: