sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Facebook permite companiilor sa vada mai multe informatii despre utilizatorii carora le servesc publicitate

Companiile prezente pe Facebook pot sa vada despre fanii lor informatii precum varsta, sexul si locatia, prin instrumentul Facebook Insights, dar nu cunosc alte date personale ale utilizatorilor retelei sociale. Acest lucru s-ar putea schimba, deoarece Facebook testeaza un nou sistem de a permite accesul companiilor la datele personale ale fanilor.

Companiile ar putea sa aiba acces la datele personale ale fanilor lor de pe Facebook


Majoritatea companiilor au o intelegere de baza a cine sunt fanii lor, cunoscand informatii generale, dar sunt mereu interesate sa afle mai multe informatii. Coca-Cola, spre exemplu, stie ca fanii sai apreciaza bautura racoritoare dar nu stie daca prefera si show-ul TV pe care-l sponsorizează, American Idol. Ford, de exemplu, nu stie care sunt trupele favorite ale fanilor companiei, pentru a alege mai bine muzica din urmatoarele reclame si nu stie nici ce emisiuni TV urmaresc cei mai multi dintre fanii lor pentru a programa mai eficient intervalele de difuzare a reclamelor pe TV.

Citeste si "21 de statistici despre marketingul pe internet"


O serie de firme de marketing social, precum Wildfire, SocialCode si Relevvant au incercat sa creeze solutii pentru aceasta nevoie a companiilor - de obicei utilizatorilor Facebook li se cere sa acorde permisiunea companiei de a accesa graficul lor de interese atunci cand folosesc o aplicatie a paginii Facebook - dar datele sunt limitate la subsetul de fanii care accepta.

Se pare că Facebook testeaza un nou sustem de a permite companiilor accesul la datele personale ale fanilor de pe reteaua sociala si a selectat cateva pagini care pot vedea acum afinitatile fanilor, cum ar fi brandurile preferate sau emisiunile TV pe care le urmaresc. Adam Lehman, COO (Chief Operating Officer - director de operatiuni) si manager general la Lotame, a declarat ca instrumentul ar fi un bun exemplu de date sociale de calitate obtinute prin intermediul retelei sociale, deoarece provin direct de la utilizatori.

Citeste si "Social media marketing: de ce se "despart" consumatorii de brand-uri"


Un purtator de cuvant al retelei sociale a declarat ca "pentru a ajuta la construirea unor campanii de marketing cat mai eficiente, Facebook ofera date clientilor care ii ajuta sa inteleaga mai bine baza lor de fani. Aceste instrumente nu furnizeaza niciun fel de date de marketing cu privire la fanii concurentilor lor. Ca intotdeauna, Facebook nu este face publice date specifice unui utilizator, ci doar date generale, statistice".

sursa: AdWeek
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: