"Life Events" ofera utilizatorilor Facebook o metoda de a impartasi cu prietenii (si companiile care cumpara publicitate pe reteaua sociala) evenimentele importante din viata lor. Optiunilor pentru aceasta functionalitate, destul de stufoase deja, li s-a adaugat acum si "Expecting a baby".
Citeste si "Facebook introduce icoane speciale pentru cuplurile gay"
Functionalitatea "Life Events" a Facebook permite utilizatorilor retelei sociale sa impartaseasca vestea unei varietati impresionante de evenimente cu prietenii si familia. Optiunile "Life Events" sunt grupate in cinci categorii: Work&Education, Family&Relationships, Home&Living, Health&Wellness si Travel&Experiences. Printre acestea, pe langa nou adaugata optiune "Expecting a baby" (Family&Relationships) se numara evenimente precum logodna, casatoria, decesul celor apropiati (Family&Relationships), locuri noi de munca, iesirea la pensie (Work&Education), achizitia unui loc nou de munca sau a unei masini noi (Home&Living) si chiar si noi tatuaje, aparate ortodentare, oase rupte si multe altele.
Atentie la cine ajung informatiile personale
Desi setarile de securitate Facebook permit utilizatorilor sa impartaseasca vestile doar cu acei prieteni cu care doresc, mai putin stiut este ca toate datele personale publicate pe Facebook sunt disponibile companiilor care cumpara publicitate pe reteaua sociala.
Citeste si "Ce stiu Facebook, Google, Twitter, LinkedIn si Pinterest despre tine "
Decizia de a publica pe Facebook o veste ca sarcina va apartine in totalitate, dar trebuie sa realizati ca, odata cu felicitarile de la prieteni, veti primi si mesajele companiilor de pe piata de produse pentru gravide si nou-nascuti.
"Cand Facebook ofera posibilitatea de a anunta prietenii de un eveniment prin "Life Events", compania alcatuieste un dosar despre utilizatori, pentru a le putea servi reclame targetate", a declarat John Simpson, Consumer Watchdog. Iar, daca vorbim despre sarcina, trebuie mentionat ca aceasta perioada este "visul umed" al oricarei companii. Si aceasta dintr-un motiv simplu: este perioada cea mai propice pentru schimbat modelele de comportament, altfel spus de a distruge vechi loialitati pentru branduri si a da nastere unora noi. Mai mult, este perioada in care bazele decizilor de cumparare se schimba si in care cresc sumele cheltuite.
Nu este insa dracul atat de negru! Desi aparatorii drepturilor la intimitate trag semnale de alarma privind siguranta datelor personale, trebuie mentionate si avantajele reclamelor targetate. Publicitatea online este prezenta pe mai toate site-urile si, cu greu puteti scapa de reclamele afisate de acestea. Problema care se pune este daca trebuie sa scapati de ele si, daca nu, preferati o reclama irelevanta sau una aleasa in functie de profilul dumneavoastra?
Ati folosi "Life Events" pentru a va anunta prietenii ca asteptati un copil?
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: