miercuri, 15 august 2012

Aplicatii vs mobisite-uri: care este viitorul "internetului mobil"?

Unul din aspectele in care web-ul mobil difera de cel clasic este faptul ca are doua puncte de acces: browserele si aplicatiile. Pentru companiile care vor sa fie prezente pe "internetul mobil", o intrebare importanta este legate de modelele de comportament al "utilizatorilor mobili" si de trend-uri: ce se recomanda - un mobisite sau o aplicatie de mobil?

Aplicatiile au un usor avantaj in fata browserelor pentru dispozitive mobile


Business Insider analizeaza modelele de comportamnet ale utilizatorilor de "internet mobil", inclusiv tendintele in utilizarea browserelor si aplicatiilor pentru dispozitive mobile. Conform datelor din raportul Business Insider, aplicatiile au un usor avantaj din punctul de vedere o penetrarii pietei.

Citeste si "Cele mai recente date privind dispozitivele mobile: Android, instalat pe 68.2% din mobilele vandute in Q2 2012"


Datele comScore plaseaza procentul de utilizatori de dispozitive mobile din SUA care folosesc un browser la 50% in luna mai 2012, in crestere de la 29% in februarie 2010. In schimb, procentul utilizatorilor din SUA care folosesc aplicatii a crescut  de la 28% la 51% pentru aceeasi perioada.

In ce tine de timpul petrecut utilizand aplicatiile sau browsere, diferenta este clara. Americanii petrec in aplicatii mai mult timp decat utilizeaza browserele de pe dispozitivele mobile si desktop la un loc. Potrivit datelor publicate de Nielsen, timpul petrecut pe luna de utilizatori in aplicatii s-a dublat din martie 2011 si pana in martie 2012.

Aceasta crestere se datoreaza si faptului ca utilizatorii folosesc aplicatii pentru a asculta muzica, a se juca pe mobil sau a accesa retele sociale.

Citeste si "Twitter: 60% din utilizatori se conecteaza prin intermediul dispozitivelor mobile"


Timpul petrecut folosind browserele de pe dispozitive mobile nu a crescut simtitor. Acest lucru este insa compensat prin crestere utilizatorilor de smartphones si tablete.

Concluzia studiului "The Mobile Industry: In-Depth" al Business Insider sugereaza ca, desi nu se intrevede un castigator clar al "confruntarii" dintre aplicatii si mobisite-uri, aplicatiile web-based HTML5 sunt o tehnologie  care promite mai mult si, pe termen lung, ar putea sa remodeleze piata.
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: