joi, 25 octombrie 2012

8 greseli care fac ca un site sa fie considerat spam de Google



Orice administrator web, blogger, website manager etc are ca obiectiv cresterea volumului de trafic pe care il inregistreaza site-ul de care raspunde. Insa, folosirea anumitor tactici, sau nefolosirea unor strategii, constituie semnale de alarma pentru Google si poate duce la pozitii mai proaste in SERPs (rezultatele din motoarele de cautare) ca urmare a aprecierii ca spam a website-ului cu pricina. Iata care sunt greselile care va pot costa.

Iata care sunt greselile care aduc penalizari din partea Google


Folositi rar retelele sociale


Desigur ca sunt oameni si companii care fac spam in social media, cu scopul de a obtine trafic cat mai mare pe site-ul lor, dar sunt un alt tip de spammeri.  Pentru Google, o prezenta slaba in retelele sociale este un indiciu ca site-ul legat de acel profil este un spammer care vaneaza doar pozitii bune in rezultatele din motoarele de cautare, prin tehnici SEO mai mult sau mai putin murdare. Aceasta deoarece un spammer pur si simplu nu dedica timp pentru a construi relatii cu utilizatorii sai.

Supra-optimizati pentru SEO


Utilizarea repetata a cuvintelor cheie in continut, pentru care vreti pozitii bune in SERPs, este o metoda care va poate asigura o relevanta mai buna pentru termenii vizati. In cazul in care cuvintele cheie apar prea des, nefiresc, apare supra-optimizarea. Nu este o tehnica SEO buna si poate atrage penalizari din partea Google.

Nu va concentrati pe continut


Spammerilor nu le pasa de calitatea continutului creat, de unicitatea acestuia sau de plusul de valoare pe care il aduce, ci numai de pozitiile din motoarele de cautare si de volumul de trafic. Pe site-urile de spam veti vedea adesea continut furat, repetat sau care a fost obtinut din feed-urile RSS ale altor site-uri. Evitati acest tip de comportament si puneti accent pe calitatea continutului publicat.

Citeste si "La multi ani "Not provided"! Un an de cand Google a inceput sa retina date despre sursele de trafic ale site-urilor"


Afisati prea multe reclame


Pe site-urile de spam, pana la mai mult de 50% din continutul de pe orice pagina este constituit de reclame. Obiectivul spammerilor este de a monetiza un site prin publicitate, iar afisarea unui numar excesiv de reclame este metoda prin care incearca sa faca acest lucru. Evitati sa faceti aceasta greseala, daca nu pentru utilizatorii dumneavoastra, atunci macar pentru ca Google va va penaliza. De asemenea, evitati sa afisati prea multe reclame in jumatatea superioara a paginilor web. Rezervati acea zona in primul rand pentru continut, altfel riscati o penalizare din partea Google.

Inregistrati multe erori 404 (Not Found) si link-uri rupte


Mentinerea unui site web necesita, printre altele, intretinere si asigurarea functionarii link-urilor, un ofert pe care spammerii nu il fac. Un site de spam este de obicei un site "set and forget", la care nu se mai fac actualizarile necesare si modificari. Luati-va angajamentul de a mentine site-ul dumneavoastra la parametri de functionare cat mai buni sau riscati sa fiti considerat spammer si penalizat de Google.

Atrageti multe link-uri de proasta calitate


Un numar mare de link-uri inbound de proasta calitate va duce la o imagine proasta a site-ului dumneavoastra in ochii Google. Daca ati aplicat doar tactici SEO "white hat", probabil ca nu aveti de ce sa va faceti probleme, insa, daca ati apelat la tehnici murdare (cumpararea de link-uri, de exemplu), riscati sa fiti penalizat de Google, daca acest lucru nu s-a intamplat deja. Daca aveti probleme ca urmare a link-urilor de proasta calitate care trimit catre site-ul dumneavoastra (fie in urma tacticilor SEO "black hat", fie ca urmare a atacurilor "negative SEO"), luati in considerare utilizarea instrumentului Google pentru respingerea linik-urilor, dar aveti grija cum il folositi. Mai multe informatii despre acest instrument Google gasiti urmand link-ul de mai jos:

Google lanseaza un nou instrument SEO pentru respingerea link-urilor de spam


O sursa care sa va asigure multe link-uri de calitate este un continut bun. Puteti apela si la trucuri "white hat" (publicarea de infografice sau ebooks, de exemplu). De asemenea, pentru a obtine link-uri este o solutie buna sa creati un blog.

Detineti multe domenii sau microsite-uri


Spammeri sunt cunoscuti pentru cumpararea unei multimi de domenii. Desigur, exista exceptii, dar, ca o buna practica, cautati sa ppublicati tot continutul dumneavoastra pe un singur domeniu principal/ site.

Folositi tehnici SEO "black hat"


Aceste tactici includ actiuni precum text de culoarea de fundal a paginii (astfel incat oamenii sa nu il citeasca, dar motoarele de cautare sa il indexeze), continut scris intentionat gresit,.text ascuns, spam de meta-tags, afisarea de pagini  diferite utilizatorilor si robotilor motoarelor de cautare etc. Feritiva sa apelati la aceste metode pentru ca, lasand la o parte un posibil prim rezultat pozitiv de scurta durata, veti fi penalizat de Google si veti inregistra rezultate mai proaste.

Citeste si "Schimbare a algoritmului Google: penalizari SEO pentru incalcarea dreptului de autor"


Cateva sfaturi


SEO nu mai inseamna doar optimizarea pentru motoarele de cautare, in sensul clasic, cu activitati de optimizare on-page (cuvinte cheie, textul link-urilor interne etc) sau off-page (atragerea de link-uri). Google doreste sa creeze cea mai buna experienta posibila pentru utilizator si acesta trebuie sa fie si scopul dumneavoastra, scop care va atrage si pozitii mai bune in motoarele de cautare.

In esenta, publicati continut de calitate, care aduce un plus de valoare. Creati continut "sexy" (mai mult decat un text - imagini, video, recenzii, comentarii, etc), fara a renunta la calitate. Optimizati in primul rand pentru utilizatori, si abia apoi pentru motoarele de cautare. Monitorizati indicatori de performanta precum time on site (timpul petrecut pe site), bounce rate (rata de respingere), rata de click (CTR), rata de conversie si semnalele sociale. Evaluati modul in care utilizatorii consuma continutul de pe site-ul dumneavoastra si fiti atenti la comportamentul lor pe site. Apelati la trucuri "curate" care imbunatatesc experienta utilizatorilor cu site-ul dumneavoastra (cresterea vitezei de raspuns a site-ului, de exemplu) sau care aduc mai mult trafic (de exemplu, utilizarea de CTA - call to action).
 
Daca banuiti ca ati fost penalizat in motoarele de cautare pentru spam, verificati acest lucru. Incepeti prin a face o cautare pentru site-ul dumneavoastra. Vedeti cum puteti face cautari avansate in Google accesand urmatorul link:

Trucuri avansate pentru cautarea pe Google


Continuati prin verificarea valorilor de trafic - volumul si sursele. In cazul in care volumul de trafic prezinta modificari bruste, e un indiciu posibil ca ati fost penalizat sau ca au fost aplicate tehnici SEO "black hat". De asemenea, verificati tipurile de link-uri care trimit catre site-ul dumneavoastra si asigurati-va ca nu arata suspect.

In cazul in care aveti probleme, este indicat sa nu incercati sa le rezolvati dumneavoastra, prin utilizarea instrumentului Google pentru respingerea link-urilor sau prin alte metode, ci sa apelati la ajutor, deoarece puteti agrava situatia.

sursa: Hubspot
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: