miercuri, 24 octombrie 2012

Aproape 50% din utilizatorii de dispozitive mobile s-au "despartit" de o companie din cauza lipsei unei platforme pentru mobile

Studiul Going Mobile 2012, realizat de Foolproof, a evaluat calitatea experientei utilizatorului de dispozitive mobile mobil pe baza comportamentului consumatorilor si modelelor de utilizare a mobisite-urilor si aplicatiilor. Mai jos gasiti datele despre comportamentul utilizatorilor de dispozitive mobile si asteptarile lor de la diferitele platforme.


Aproape 50% din utilizatorii de dispozitive mobile au renuntat la serviciile unei companii in urma unei interactiuni dezamagitoare cu aplicatiile sau mobisite-ul acesteia


Studiul Going Mobile 2012 a fost intreprins intre noiembrie 2011 si martie 2012 si s-a bazat pe analiza datelor provenind de la 500 de utilizatori de dispozitive mobile din Marea Britanie. Mai multe date despre metodologia studiului gasiti aici.

Studiul arata ca, pentru 81% din utilizatori, prima impresie este cruciala. Mai mult, aproape 50% din utilizatori renunta la a mai utiliza aplicatia sau mobisite-ul unei companii daca nu este optimizata pentru dispozitivele mobile. Aditional, 56% din utilizatorii de dispozitive mobile nu se inscriu pentru a folosi un serviciu daca acesta implica un proces complicat sau lung, iar 49% renunta sa mai utilizeze o aplicatie sau un mobisite daca are un proces de log in care dureaza mult. De asemenea, 73% din utilizatori nu dezvolta nici un sentiment de loialitate pentru o companie cu un serviciu mobil care ii dezamageste.

Citeste si "Penetrarea smartphones in functie de tara"


Pe de alta parte, companiile care asigura experiente pozitive pentru utilizatorii de dispozitive mobile sunt percepute ca fiind in contact cu consumatorii, accesibile (35%), inovatoare, in pas cu tehnologia (33%) si profesioniste (31%).

Mai jos, un infografic ce prezinta datele studiului, iar, in continuarea lui, alte date extrase din studiu.



Alte concluzii ale studiului:

  • Spre deosebire de alte dispozitive, consumatorii cad dispozitivul smartphone ca fiind "viu" si o extensie a propriului corp si personalitate. Exista o legatura afectiva puternica intre unii utilizatori si telefonul lor.


  • In ciuda faptului ca telefonul este un instrument esential al vietii cotidiene, exista un sentiment de emotie cu privire la viitoarele dispozitive si servicii.


  • Pentru multi, telefonul mobil si tableta le ofera un sentiment de libertate si de control asupra vietii lor.


  • Consumatorii se simt mai apropiati si mai implicati la nivel personal de companiile care creeaza experiente placute la interactiunea cu aplicatiile si serviciile mobile.


  • Aplicatiile neutilizate nu sunt sterse, raman in memoria telefonului ca o amintire a experientei lor proaste cu serviciul oferit de compania respectiva.


  • Consumatorii au dezvoltat deja comportamente sofisticate de achizitie de pe dispozitivele mobile (smartphones si tablete), dar si desktop. Aceste comportamente presupun fuzionarea lumii fizice si digitale in procesul de achizitie.


  • Exista un paradox de securitate: consumatorii au un sentiment sporit de securitate si grija privind riscurile  pentru informatiile private, dar evita utilizarea serviciilor care au procese complicate de autentificare.

sursa: Smart Insights
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: