Pinterest nu mai este noua retea sociala despre care toata lumea vorbeste, asa cum a fost cazul pentru mare parte din 2012, dar arata in continuare mult potential. Statisticile Pinterest, mai ales in ceea ce priveste rata de conversie, numarul de vanzari pe care le genereaza, sunt cel putin convingatoare, astfel incat merita atentia celor care practica marketing social. Conform celor mai multe studii de caz, Pinterest este cea mai eficienta retea sociala pentru conversia vizitelor si generarea de vanzari.
Statistici de trafic
Datele de la Experian Hitwise arata rata de crestere a retelei sociale din punct de vedere al traficului in ultimele 12 luni. In Marea Britanie Pinterest a inregistrat o crestere de 786% in ultimul an, ajungand de la 901.761 vizite in septembrie 2011 la 7.985.316 in septembrie 2012. In SUA, Pinterest a inregistrat o crestere de 15 ori a vizitelor, la 139 de milioane in septembrie 2012, comparativ cu 9,2 milioane inseptembrie 2011. In plus, potrivit comScore, Pinterest este a treia cea mai populara retea sociala in SUA si a avut mai mult de 23 de milioane de vizitatori unici si 1,7 miliarde de vizualizari in iulie 2012.
Cine sunt utilizatorii Pinterest?
Desi baza de utilizatori ai retelei sociale este in principal alcatuită din femei (se estimeaza ca 80% dintre utilizatorii activi sunt de sex feminin), datele demografice exacte ale Pinterest variază intre Marea Britanie si SUA. Un studiu recent Pew Internet & American Life Project, efectuat pe un esantion de 1.000 de adulti din SUA, arata ca aproape 20% din femeile utilizatori de internet sunt acum pe Pinterest, comparativ cu doar 5% dintre barbati. Altfel spus, 12% dintre utilizatorii de internet americani sunt utilizatorii Pinterest. De asemenea, cel mai relevant segment de varsta pentru utilizatorii Pinterest este de 18 - 29 de ani.
In comparatie, in Marea Britanie, in februarie 2012, erau doar 200.000 de utilizatori unici (fata de 12 milioane in SUA, in luna februarie), din care 56% barbati si 44% femei.
Citeste si "Studiu e-commerce: recenziile online sunt cu 157% mai eficiente decat reclamele traditionale"
Subiecte populare
Potrivit Repinly, categoria cea mai populare de pe Pinterest este "mancare si bautura (food and drink)", cu 11,9% din totalul de pin-uri, urmat de "cum se face si meserii (DIY - do it yourself - and crafts)" cu 9,2% si "decorare casei (home decor)", cu 5,9%. Analizand insa panourile de pin-uri (pinboards), nu pin-urile individuale, "decorare casei (home decor)" este cea mai populara categorie, 11% din total, urmata de "arta", cu 10,7%, si "design", cu 10,3%.
Retailerii isi promoveaza prezenta pe Pinterest prin email
Potrivit unui studiu Responsys, comercianti au facut din prezenta pe Pinterest un punct focal al campaniilor de marketing prin e-mail. La nivelul lunii februarie, Responsys a raportat ca mai mult de 55% dintre marile companii de comert cu amanuntul si-au promovat prezenta Pinterest prin email.
Panouri pentru pin-uri (pinboards) sunt "bunurile" Pinterest cele mai promovate, cu 53% dintre comercianti incluzandu-le in newsletter,.in timp ce 17% au promovat, de asemenea, un concurs bazat pe Pinterest. 6% dintre marile companii de comert cu amanuntul au adaugat si un link pentru distribuirea continutului lor pe Pinterest (buton Pin it).
Boticca constata ca Pinterest aduce mai multe vanzari decat Facebook
Un studiu de caz de la Boticca, publicat de Econsultancy in luna mai, arata ca Pinterest a dus la mai multe vanzări decat Facebook. Pentru Boticca, dupa integrarea butoanelor "Pin it" pe site, Pinterest a devenit si referentul social numarul unu, generand aproximativ 10% din totalul vanzarilor realizate, comparativ cu 7% in cazul Facebook.
In plus, utilizatorii Pinterest cheltuie in medie de doua ori mai mult decat utilizatorii Facebook (180 de dolari fata de 85 de dolari, in cazul Boticca), iar Pinterest este site-ul care aduce cei mai multi clienți noi. 86% din vizitele din Pinterest sunt noi pentru a Boticca, comparativ cu 57% in cazul vizitelor de pe Facebook.
Cu toate acestea, utilizatorii Pinterest nu aduc mai multe vizite sau vanzari in toate domeniile de e-commerce. Din punct de vedere al timpului petrecut pe site si al numarului de pagini vizitate, utilizatorii Pinterest sunt mai putin activi decat cei Facebook. Aceste date sunt influentate si de demograficul Pinterest.
Citeste si "Cat de des acceseaza fanii de pe Facebook site-urile magazinelor online?"
Pinterest aduce mai mult trafic decat Twitter pentru Sony
In luna iunie, Sony a facut publice date privind strategia de marketing pe Pinterest. In urma implementarii acestei strategii, Sony a obtinut
- o crestere cu 800% a traficului de la Pinterest la magazinul Sony,
- de 2,5 ori traficul condus de Twitter (care are peste 80.000 followers)
- de 10 ori mai multe click-uri ale butonul "Pin it" decat "Tweet This"
Veniturile pe click de la Pinterest sunt mai mari decat in cazul Facebook si Twitter
Conform Convertro, Pinterest a reprezentat 17,4% din veniturile inregistrate de companiile de e-commerce in luna aprilie 2012, provenite din social media, de la doar 1,2% in Q2 (aprilie-iunie) 2011. Datele studiului au fost adunate de la 40 dintre clientii companiei, dintre care majoritatea sunt de top 500. Convertro apreciaza ca procentul va creste la 40% pana la sfarsitul anului 2012, reducand procentul Facebook la mai putin de 60%, de la 86% in Q2 2011.
sursa: Econsultancy
0 comentarii:
Comenteaza prin Blogger: