duminică, 21 octombrie 2012

Studiu e-commerce: recenziile online sunt cu 157% mai eficiente decat reclamele traditionale

Un nou studiu de e-commerce a fost publicat de Social Times. Intitulat "The Social Shopping Explosion" (Explozia comertului social), acesta se axeaza pe date relevante pentru aspectul social al comportamentului de achizitie, a carui importanta este in crestere. Spre exemplu, in ultima luna, 53% dintre cumparatorii online au postat o recenzie a unui produs sau serviciu.

Studiul "The Social Shopping Explosion" analizeaza importanta componentei sociale in decizia de cumparare on-line



Studiul analizeaza date culese pe teritoriul Marii Britanii, bazandu-se informatiile culese de la 2.000 de persoane care au cumparat ceva online. Principalele concluzii ale studiului sunt:


  • Comentariile sunt importante pentru cumparatori online. Tot mai multi consumatori se deplaseaza de la categoria "vânător (de oferte)" la cea de "colaborator" (cautand sfaturi si idei de la alti consumatori).



  • Comertul social presupune mai intai luarea unei decizii, nu achizitia. 46% din cumparatorii sociali nu stiu ce vor sa cumpere si cauta produse si servicii care sa le atraga atentia. In acest sens, comentariile si recomandari sunt semnificative.



  • Reputatia online a companiei este importanta. 30% din utilizatorii site-urilor de e-commerce atribuie reputatie pozitiva unui brand daca au citit un comentariu pozitiv.


Citeste si "Statistici e-commerce: 66% din consumatori prefera magazinele online | INFOGRAFIC"



  • Comentariile persoanelor cunoscute (vedete, experti in domeniu, persoane publice), in comparatie cu cele ale persoanelor obisnuite, cantaresc putin in ochii consumatorilor. Consumatorii doresc si au mai multa incredere in comentariile scrise de alti clienti, nu de celebritati.



  • Companiile trebuie sa isi stimuleze fanii. Consumatorii isi doresc sa fie recompensati pentru interactiunea lor cu produsul. Studiul arata ca majoritatea oamenilor sunt in cautarea unui stimulent pentru a scrie un comentariu. Aplicati strategii de "gamification" - acordati-le puncte, reduceri sau oferte exclusive.



  • Recenziile online sunt cu 157% mai eficiente decat publicitatea traditionala. De asemenea, conform altor studii, inclusiv recenziile negative adauga valoare produsului, contribuind la crestere increderii consumatorului in veridicitatea comentariilor publicate.


Citeste si "Cat de des acceseaza fanii de pe Facebook site-urile magazinelor online?"



  • Consumatorii doresc sa fie recunoscuti pentru contributia lor la brand, si 83% dintre cumparatori online vor publica un comentariu in cazul in care obtin ceva in schimb.





  • Imaginea de mai sus prezinta raspunsul persoanelor intervievate la intrebarea "Cum ai vrea sa te recompenseze site-ul de e-commerce pentru recomandarea, comentariul sau revizia facuta?" 75% din respondenti au raspuns ca isi doresc sa obtina reduceri, iar 72% isi doresc oferte exclusive.


sursa: Social Times
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: