joi, 14 iunie 2012

Facebook marketing: 25 de trucuri pentru mai multe Like-uri, comentarii, share-uri si click-uri

Marimea conteaza. Inclusiv atunci cand vine vorba de gestionarea comunitatii Facebook (social media, in general). Dar dimensiunea, fara implicare, nu inseamna nimic. Deci, la ce trucuri poti apela pentru a creste interactiunea fanilor cu profilele sociale ale brandului, cum poti obtine mai multe Like-uri, share-uri, comentarii si click-uri, cum se creste expunerea si se imbunatatesc relatiile dintre brand si consumatori?


Sfaturi de community management pentru brand-uri






Lucreaza cu continutul tau


1. Colectii din comentariile fanilor. Publica o lista a celor mai bune comentarii de la fani sau alege doua pareri opuse si creaza un poll.

2. Sugereaza activitati. Anunta-i ce evenimente (de formare, webinarii etc - organizate de tine sau de alte companii) sunt in derulare. Invita-i sa ti se alature intr-o activitate.

3. Foloseste sondaje si pune intrebari. Un sondaj este un mod usor si rapid de a intra in contact cu fanii.

4. Include, pe cat posibil, materiale foto si video (inclusiv infografice). Nu numai ca o fotografie sau un video are un impact mai mare decat un link, dar imbunatateste si EDGE Rank-ul postului. Iar daca vine vorba de infografice, sunt la mare cautare. Datele sunt prezentate într-un format vizual placut si se bucura de interactiune ridicata cu fanii.

5. Publica mesaj utile (chiar daca nu implica in mod direct brandul tau) - poti anunta ultimele noutati din domeniul de activitate, sau poti sa iti atentionezi fanii sa isi ia umbrela pentru ca o sa ploua.

6. Invita-i la un joc. Incepe o propozitie si lasa-i sa o completeze. Iata un exemplu: "Decat sa renunt la cafeaua de dimineata, mai bine renunt la _______". Este indicat ca mesajul sa aiba relevanta pentru brandul tau, dar nu este obligatoriu.

7. Si mai multa distractie. Invita-i la un caption contest (cu sau fara premii), posteaza un meme etc.

Campanii si evenimente


8. Organizeaza un eveniment (pe wall-ul paginii Facebook, pe Twitter, sau prin hang-out-ul Google+). De exemplu, o data pe saptamana tine o sesiune live de Q & A cu un expert din domeniul tau. Sau invita un client sa povesteasca experienta personala cu serviciile oferite de brandul tau.

9. Tine un webinar. Webinariile ofera informatii valoroase consumatorilor tai. Ai sanse mari sa se inscrie, oferindu-ti si adresa lor de e-mail pentru newsletter. Daca ii incurajezi, vor raspandii stirea.

10. Ia atitudine. Alege o cauza care are legatura cu activitatea ta si implica-te. Vei arata fanilor ca brandul tau are o latura umana.

11. Gaseste un partener. Identifica un brand potrivit pentru tine si invita-l sa se alature eforturilor tale de marketing - organizati impreuna un eveniment sau o campanie.

12. Vino cu un eveniment unic. De exemplu, organizeaza o licitatie pentru un produs pe care urmeaza sa il lansezi. Oferta mostre fanilor fideli. Tine un concurs si ofera un stagiu online unui fan. Variante sunt multe.

13. Fa oferte exclusive fanilor, pe baza relatiei pe care o au cu brandul.

14. Si câstigatorul este ... Tuturor ne plac premiile. Tine deci cat mai multe concursuri. Nu trebuie sa dai premii valoroase, ofera ceva simbolic sau necostisitor. Si nu da un iPad, iPhone iMac etc doar pentru ca e la moda. Cel mai bun premiu este unul care are legatura cu brand-ul (la urma urmei, sunt fanii companiei tale), sau cu o ocazie (brazi de Craciun, oua de ciocolata de Paste, etc).

Socializeaza


Se numeste social media pentru un motiv bun... este sociala! Daca brandul tau nu este, nu ai inteles esenta canalului. Nu trebuie sa iti fie teama sa arati fata umana a companiei tale. Vor rezona mai bine cu tine.

15. Sa vedem ce e in spatele cortinei. Posteaza o imagine facuta pe fereastra biroului sau de la o sedinta a echipei. Fanii vor aprecia ca au acces in culise.

16. Ofera dragoste fanilor. Adopta modelul "Fanul saptamanii / lunii". Sau, daca un client a venit cu ceva util, nu uita sa-l mentionezi si sa ii multumesti.

17. Daca clientii iubesc produsele tale, lasa lumea sa vada acest lucru. Roaga fanii sa trimita poze cu ei folosind produsele tale. Ai putea chiar sa le oferi ceva in schimb.

18. Surprinde-ti consumatorii. Clientii tai nu sunt doar numere, deci nu ii trata ca atare. Este ziua lor? Trimite-le un scurt mesaj de "La multi ani" sau un mic cadou (pe care il poti brandui). Pleaca in vacanta, au un copil, incep scoala etc? Atunci este momentul ideal pentru a le trimite mostre ale produselor tale. La fel daca se implineste o perioada de cand sunt clientii tai (un an, cinci ani etc).

19. Au comandat ceva? Afla mai mult despre ei si trimite-le un pachet personalizat. Poate ca ar putea beneficia si de alte servicii pe care le oferi si e ocazia ideala pentru a-i familiariza cu ele.

20. Spune "multumesc". Gaseste un mod frumos si inedit de a-ti arata aprecierea pentru suportul lor. Creaza un video si posteaza-l, canta-le ceva, decoreaza un perete etc.

21. Contacteaza-i in afara retelei sociale. Nu trebuie sa iti fie teama sa duci relatia voastra la nivelul urmator. Trimite-le un e-mail sau da-le un telefon. Spune "multumesc" si intreaba daca poti sa ii ajuti cu ceva sau daca au o sugestie. Atat timp cat nu spamezi, vor aprecia interesul tau.

22. Posteaza ceva ce nu are legatura cu afacerile. Posteaza un link catre o reteta delicioasa, poate un truc pentru a obtine o oferta speciala. Vor aprecia.

SFATURI


23. Link-uieste conturile tale. Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus etc sunt toate parte a  social media. Deci leaga profilurile intre ele. Trimite utilizatorii de la o platforma la alta si apoi pe site-ul tau. Bineinteles, nu ii forta si nu le cere sa depuna prea mult efort. Dar, daca are loc o discutie interesanta pe Twitter, da-le ocazia si fanilor de pe Facebook sa se alature. Se desfasoara un eveniment pe Facebook, trimite o invitatie si pe Twitter.

24. Foloseste imagini, nu link-uri. Postezi probabil destul de multe link-uri, pentru a genera trafic pe site-ul tau. O abordare mai buna este de a posta o imagine si a pune textul si link-ul la sectiunea "Despre". Postul se va bucura de o interactiune mai buna.

25. Nu posta acelasi lucru. Probabil ai conturi pe cateva retele sociale. Si probabil ca si fanii tai (cel putin o parte dintre ei) urmaresc brandul pe mai multe canale social media. Nu posta acelasi mesaj pe toate conturile. Vino cu variante diferite (si potrivite particularitatilor fiecarei retele).

Acesta a fost un prim post, o colectie pe care voi dezvolta. Daca vrei sa adaugi ceva la lista sau daca nu esti de acord cu un punct, astept mesajul tau in comentarii!
Ti-a placut articolul?

Primeste articolele zilnic, prin email!

Urmareste-ma!

0 comentarii:

Comenteaza prin Blogger: